Sponser man bloggere?

Jeg har en stund tenkt på hva egentlig sponsing innebærer, og hvem er det som kan bli sponset? Blogging er en kanal som har kommet opp for fulle mugger de siste årene, hvor bloggere/influencere tjener fett på partnere fra næringslivet som ønsker å nå gitte målgrupper. Jeg leste en artikkel i kampanje.com om at bloggere…

Les mer...

Sponsing ER markedsføring- Helt sant!

I dag har jeg sittet med 800 markedsførere på Colosseum Kino i regi av Markedsføringsforeningen i Oslo. Innholdet var en kanalbattle imellom ulike mediekanaler om hvorfor markedsførere skal velge dem som kanal for å nå ut med sitt budskap til flest mulig innen sin målgruppe. Gode innlegg og spennende å høre om hva de største…

Les mer...

Hva har størst verdi-penger eller omdømme?

– Er det alltid slik at ”money talks” eller er det andre ting som er viktigere? Jeg har fulgt med, som sikkert mange andre, i debatten om hva Sjakkforbundet burde gjøre i forbindelse med en mulig sponsoravtale på hele 50 millioner med spillselskapet Kindred Group, som blant annet eier Unibet. Jeg har ingen problemer med…

Les mer...

Hvilken effekt ønske din bedrift å oppnå?

I dag har jeg hatt en fantastisk dag på jobb. Det ga meg inspirasjon til å ta tak i bloggen som har blitt liggende brakk grunnet prioritering i en hektisk hverdag av produksjon og prosjekter. Vi startet dagen med et spennende møte med en aktør innen Esport. En av de største i Norge med inspirerende…

Les mer...

God strategi- gir avkasting i sponsorarbeid

  Denne gangen har jeg lyst til å se på bredden og valgmuligheter næringslivet har dersom de går inn i et sponsorat og hvordan en bedrift burde tenke. Denne kanalen er utrolig spennende og en kan oppnå fantastiske resultater om man har en god plan Jeg sier bare; gratulerer til Telenor!- Kommer tilbake til det..…

Les mer...