Sponsing er Norges nest største kommunikasjonskanal

Sponsing er ikke lenger bare en logo på drakta, men helhet fra A til Å.

Sponsormarkedet fortsetter veksten år etter år, og er en av få mediekanaler som fortsetter å øke. Med nærmere 5 milliarder i sponsor-potten, er dette nå den neste største kommunikasjonskanalen i Norge. Offisielle tall fra IRM (Instistutet för reklam- och mediestatistik) viser at sponsing hadde en økning på 3,7 % i 2018 og har en markedsandel på 17,6 % av den totale reklameinvesteringen.

Ønsker du å vite mer om hvordan Linkt kan hjelpe dere med å bli mer profesjonelle i kampen om større sponsorinntekter, ta kontakt med oss på info@linkt.no eller tlf: 90 20 69 43 for en uforpliktende prat.

 

 

> Relaterte innlegg

Hvor bærekraftig er et sponsorat

I tiden vi er inne i har det kommet masse markedsanalyser og meninger om hvor næringslivet er på vei. Hvordan de responderer på ulike budskap og hva som er i fokus. -Verdibasert samfunn og bærekraft er to ord som går igjen..  Man sier at bærekraftsmålene er det grønne gullet for nytt tiår. Men hvordan angripe

Les mer

Hvor mye koster det?

Hvilken effekt har det å sponse? Hvilken verdi får vi som bedrift av å gå inn i et samarbeid? Hvor mye har vi fått igjen ved å ha et samarbeid med et sponsorobjekt? Hvorfor skal vi sponse et spesielt objekt fremfor et annet?  Mange spørsmål rundt effekt og verdi når det kommer til hvorfor en

Les mer

Et kinderegg av et sponsorat! – Eksponering, kompetanse og målgrupper

Siste tiden har jeg jobbet med et litt annerledes objekt innen breddeidrett- og det er studentidrett! I perioden har jeg reflektert over hvordan et slikt objekt kan være en god partner for næringslivet. De har de samme områdene for verdiskapning som andre objekter; ren eksponering, mulighet for merkevareutvikling, opplevelser og nye målgrupper etc. gjennom kanalen.  

Les mer
Rull til toppen