Sponsing er Norges nest største kommunikasjonskanal

Sponsing er ikke lenger bare en logo på drakta, men helhet fra A til Å.

Sponsormarkedet fortsetter veksten år etter år, og er en av få mediekanaler som fortsetter å øke. Med nærmere 5 milliarder i sponsor-potten, er dette nå den neste største kommunikasjonskanalen i Norge. Offisielle tall fra IRM (Instistutet för reklam- och mediestatistik) viser at sponsing hadde en økning på 3,7 % i 2018 og har en markedsandel på 17,6 % av den totale reklameinvesteringen.

Ønsker du å vite mer om hvordan Linkt kan hjelpe dere med å bli mer profesjonelle i kampen om større sponsorinntekter, ta kontakt med oss på info@linkt.no eller tlf: 90 20 69 43 for en uforpliktende prat.

 

 

> Relaterte innlegg

Velger man strømselskaper som bruker penger på TV annonsering?

Siden jeg er litt selvoppnevnt «kommunikasjonsnerd» – synes jeg det er interessant å se hvordan bedrifter bruker TV som en profileringskanal, og reflekterer om hvordan det treffer meg som forbruker. En kveld slo Fjordkraft sin orange logo mot meg på TV skjermen, med et budskap om hvorfor jeg burde velge dem som strømleverandør. … «Vel, grunnleggende

Les mer

Hvor bærekraftig er et sponsorat

I tiden vi er inne i har det kommet masse markedsanalyser og meninger om hvor næringslivet er på vei. Hvordan de responderer på ulike budskap og hva som er i fokus. -Verdibasert samfunn og bærekraft er to ord som går igjen..  Man sier at bærekraftsmålene er det grønne gullet for nytt tiår. Men hvordan angripe

Les mer

Hvor mye koster det?

Hvilken effekt har det å sponse? Hvilken verdi får vi som bedrift av å gå inn i et samarbeid? Hvor mye har vi fått igjen ved å ha et samarbeid med et sponsorobjekt? Hvorfor skal vi sponse et spesielt objekt fremfor et annet?  Mange spørsmål rundt effekt og verdi når det kommer til hvorfor en

Les mer
Skroll til toppen