Blogg

Den nye hverdagen – i sponsormarkedet

Nå har det gått snart et halvt år siden den største bomben(selvfølgelig i hele verden, men i denne bloggen har vi fokus på kommunikasjon gjennom et sponsorobjekt) i sponsormarkedets historie satte hele idretten, kulturlivet og festivaler ut av spill og lammet store deler av næringslivet. Alt ble stengt ned og alle arrangement avlyst. Barn og

Les mer

Sponser man bloggere?

Jeg har en stund tenkt på hva egentlig sponsing innebærer, og hvem er det som kan bli sponset? Blogging er en kanal som har kommet opp for fulle mugger de siste årene, hvor bloggere/influencere tjener fett på partnere fra næringslivet som ønsker å nå gitte målgrupper. Jeg leste en artikkel i kampanje.com om at bloggere

Les mer

Sponsing ER markedsføring- Helt sant!

I dag har jeg sittet med 800 markedsførere på Colosseum Kino i regi av Markedsføringsforeningen i Oslo. Innholdet var en kanalbattle imellom ulike mediekanaler om hvorfor markedsførere skal velge dem som kanal for å nå ut med sitt budskap til flest mulig innen sin målgruppe. Gode innlegg og spennende å høre om hva de største

Les mer

Hva har størst verdi-penger eller omdømme?

– Er det alltid slik at ”money talks” eller er det andre ting som er viktigere? Jeg har fulgt med, som sikkert mange andre, i debatten om hva Sjakkforbundet burde gjøre i forbindelse med en mulig sponsoravtale på hele 50 millioner med spillselskapet Kindred Group, som blant annet eier Unibet. Jeg har ingen problemer med

Les mer

Hvilken effekt ønske din bedrift å oppnå?

I dag har jeg hatt en fantastisk dag på jobb. Det ga meg inspirasjon til å ta tak i bloggen som har blitt liggende brakk grunnet prioritering i en hektisk hverdag av produksjon og prosjekter. Vi startet dagen med et spennende møte med en aktør innen Esport. En av de største i Norge med inspirerende

Les mer

Sponsing er Norges nest største kommunikasjonskanal

Sponsing er ikke lenger bare en logo på drakta, men helhet fra A til Å. Sponsormarkedet fortsetter veksten år etter år, og er en av få mediekanaler som fortsetter å øke. Med nærmere 5 milliarder i sponsor-potten, er dette nå den neste største kommunikasjonskanalen i Norge. Offisielle tall fra IRM (Instistutet för reklam- och mediestatistik)

Les mer
Rull til toppen